Nòvas ← d’Autras notícias

"Ingerències desestabilitzadores"

A partir de la sentència del tribunal Constitucional contra l'Estatut del dia 28 de juny de 2010 i a la seva empara jurídica s'han produït una sèrie de sentències lingüístiques que han tingut com a objectiu minimitzar el rang i la presència de la llengua catalana a tots els territoris on és llengua pròpia i desestabilitzar el model lingüístic del sistema educatiu.

Han estat inútils els raonaments pedagògics, l'exhibició dels resultats obtinguts, la bondat del sistema per a la inclusió, l'equitat i la cohesió social. L'estat ha actuat sense contemplacions d'acord amb una voluntat recentralitzadora que ja no només no amaga sinó que en fa bandera.

Actualment el PP, allà on governa, ja ha legislat d'acord amb els seus objectius i, a Catalunya, pressiona a través de les sentències. I, ara, l'inefable ministre espanyol d'Educació i Cultura, senyor Wert ha assolit el cim del paroxisme i amenaça cada dia amb una llei d'educació estatal que pretén fer tornar a la cleda espanyola l'alumnat de Catalunya intoxicat, diu ell, de nacionalisme... català i acabar amb el desori que representa la diversitat en els sistemes educatius. La seva actuació, avalada pel president del govern espanyol, recorda èpoques passades i ens fa traspassar el túnel dels temps.

Haurem de fer front a aquests nous atacs i estem preparats per fer-ho. Mig món ens contempla i estarem a l'alçada. Una altra vegada les associacions en defensa de la llengua i la plataforma unitària Somescola.cat haurem de reivindicar la Llei d'Educació de Catalunya, inspirada en el Pacte Nacional per a l'Educació signat l'any 2006 per la majoria de forces polítiques del Parlament de Catalunya i que té com a objectiu oferir la millor educació possible al nostre alumnat perquè Catalunya esdevingui, amb la força de la seva gent formada inicialment i al llarg de tota la vida, un país pròsper i cohesionat. (Autora: Teresa Casals) [segueix llegint]

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin