Nòvas ← d’Autras notícias

Personatges públics fan una anàlisi sobre la situació del català per al documental ‘Són bojos, aquests catalans!?’

Personatges públics com l'escriptor Màrius Serra o Alguer Miquel, cantant del grup Txarango, fan una anàlisi sobre la situació del català per promocionar el documental Són bojos, aquests catalans!?, que apadrina la Plataforma per la Llengua i que està recollint finançament a través de la plataforma Verkami. Col·laboreu-hi a: http://www.verkami.com/projects/2133.

El treball d'investigació Són bojos, aquests catalans!? pretén mostrar sobre el terreny la situació del català, una de les llengües amb més parlants d'Europa, d'una forma irònica i crítica. El documental es planteja preguntes com: Què passaria si de sobte el català fos una llengua imprescindible per a la vida quotidiana? Hi hauria realment conflicte lingüístic?

Els autors, des d'una posició escèptica, volen desmarcar-se tant de les teories que asseguren que el català és una llengua destinada a morir com de les que diuen que està ple de salut. D'una forma molt peculiar, a través d'una roadmovie, volen mostrar què passa quan es vol saber quina és la situació del català al Principat, la Franja, Catalunya Nord i Andorra. El projecte preveu en el futur la realització d'un segon documental que acabarà de recórrer el país i comprovarà la realitat lingüística de les Illes Balears i el País Valencià.

La Plataforma per la Llengua apadrina aquest projecte juntament amb Tallers per la Llengua. La idea neix de la mà de David Valls, diplomat en producció de cinema, estudiant de lingüística i membre de la Plataforma per la Llengua.

• Veieu l'entrevista a Màrius Serra aquí.
  • Veieu l'entrevista a Alguer Miquel aquí.

Parteja