Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua tapa la boca a l'estàtua de Rafael Casanova amb el lema "Volen que el català no es parli"

L'estàtua de Rafael Casanova, protagonista cada any dels actes de la Diada Nacional de Catalunya, s'ha llevat avui amb la boca tapada amb un adhesiu amb el text "Volen que el català no es parli". La Plataforma per la Llengua ha promogut aquesta acció simbòlica, a pocs dies l'11 de setembre, per col·locar la situació de la llengua catalana en el debat públic i en protesta pels continus atacs que des de fa un temps rep el català i que n'obstaculitzen el procés de normalització. Podeu veure el vídeo de l'acció, que han realitzat voluntaris de l'entitat, aquí.

En els darrers anys hem vist com s'han intensificat sentències i atacs de tota mena en contra de la llengua catalana. Jutges, autoritats i polítics han dit que el català no pot ser un requisit per a ser jutge a Catalunya, que no pot ser la llengua d'acollida, que no pot ser oficial a Europa, que no pot ser la llengua del sistema d'immersió lingüística, que no pot ser un requisit per als professors universitaris, que no pot ser la llengua dels mitjans de comunicació... De manera recurrent s'ha qüestionat la unitat de la llengua, arribant a inventar-se noves denominacions com "aragonès oriental". S'han produït un corrent de fons que ha afectat a tot l'àmbit lingüístic.

En tots aquests anys, la tasca de la Plataforma per la Llengua ha estat la de donar resposta a aquests atacs i treballar activament per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Com l'ONG del català, continuarem treballant amb fermesa, rigor i energia en favor de la llengua catalana. Però després d'un període tant llarg d'atacs, declaracions, lleis i sentències uniformitzadores i contràries a la llengua catalana, pensem que ha arribat el moment d'augmentar la duresa dels missatges. Cal deixar clar d'una vegada per totes que aquesta gent "volen que el català no es parli".

Aquest missatge i l'acció al monument de Rafael Casanova suposen el punt de partida d'una nova campanya de sensibilització que s'engega ara. Ho fem amb uns recursos molt limitats, però amb un estil fresc, incisiu i diferent que permeti captar l'atenció de tothom al voltant de la situació de la llengua catalana. Per poder seguir amb la nostra tasca ens cal comptar amb el suport de molta gent, tothom és necessari, bé com a socis o com a col·laboradors de l'entitat. Només si disposem d'un gran suport podrem fer la nostra tasca amb més efectivitat i ambició. Aquesta campanya és possible gràcies al suport de l'Agència Alícia i de la productora Manolo Arrass.

La Plataforma per la Llengua és l'ONG del català. Som una organització no governamental que treballa per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Treballem des dels diferents territoris de parla catalana i des d'una perspectiva transversal en l'àmbit socioeconòmic i audiovisual, en l'acollida lingüística als nouvinguts, en les universitats i en l'educació i a les administracions, entre altres àmbits d'actuació. Els valors que marquen la nostra acció són el pragmatisme i el rigor, la modernitat i la innovació, la inclusió i la cohesió social i fer un discurs positiu i transformador.

Parteja