Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua dóna suport a la manifestació convocada per la Diada

La Plataforma per la Llengua dóna suport i convida als seus socis, voluntaris i col·laboradors a participar en la manifestació convocada per l'Assemblea Nacional Catalana, que tindrà lloc l'11 de setembre.

L'entitat treballa activament per tal de què la llengua catalana tingui el mateix reconeixement que d'altres llengües de la Unió Europea comparables a la nostra. El català és un cas excepcional a la Unió Europea. Tota la resta de llengües que tenen un nombre comparable de parlants ja són plenament oficials.

Els darrers anys s'ha evidenciat i incrementat una forta tendència per part de l'Estat espanyol a reforçar la desigualtat legal existent entre el castellà i el català a Catalunya tot aprovant noves lleis i deixant sense efecte lleis aprovades pel parlament de Catalunya. La situació que s'ha originat en l'àmbit de l'educació n'és un cas evident. S'han produït un corrent de fons que ha afectat a tot l'àmbit lingüístic. Aquestes situacions evidencien la necessitat de disposar del marc jurídic propi, similar al que ja tenen països altres països de la Unió Europea.

Més enllà de l'11 de setembre la Plataforma per la Llengua seguirà treballant per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Treballem des dels diferents territoris de parla catalana i des d'una perspectiva transversal en l'àmbit socioeconòmic i audiovisual, en l'acollida lingüística als nouvinguts, en les universitats i en l'educació i a les administracions, entre altres àmbits d'actuació. Els valors que marquen la nostra acció són el pragmatisme i el rigor, la modernitat i la innovació, la inclusió i la cohesió social i fer un discurs positiu i transformador. La tasca de la Plataforma per la Llengua ha estat donar resposta a aquests atacs i continuar treballant activament per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social.

Parteja