Nòvas ← d’Autras notícias

Test en línia per saber si les empreses respecten el Codi de consum

Dins les accions de foment de l'ús del català a l'empresa, ja hi ha a disposició de qui ho vulgui un test en línia adreçat a les empreses, que permet saber si compleixen el Codi de consum. Es diu Llenguatest Consum i es tracta d'un qüestionari de 8 preguntes, accessible en línia i sense necessitat de registrar-s'hi, que permet una autodiagnosi de l'empresa sobre el compliment de les obligacions lingüístiques establertes en el Codi de consum.

L'eina és un nou recurs que s'ofereix des del Punt d'Atenció a l'Empresa (http://www.gencat.cat/llengua/puntempresa) per al foment de la llengua catalana en l'àmbit empresarial, en el marc de la campanya "Català i empresa, ja estàs al dia?" Les obligacions incideixen bàsicament en tres àmbits: l'atenció al públic; la informació i la documentació, l'etiquetatge i les instruccions d'ús. El compliment de les obligacions per part de les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya garanteix els drets lingüístics de les persones consumidores.

Es pot consultar a l'espai web (http://www.gencat.cat/llengua/consum), i també es poden visualitzar els materials de difusió (tríptic, anunci, etc.), que són distribuïts a les empreses amb la col·laboració de les organitzacions empresarials, el Consorci per a la Normalització Lingüística i altres entitats.

El qüestionari el trobareu a l'enllaç següent:

Parteja