Nòvas ← d’Autras notícias

Una seixantena de persones assisteixen a la presentació de la guia "Salam al català" a Girona

Més de seixanta persones, majoritàriament marroquines, van assistir a la presentació del llibre Salam al català, ahir dimarts, 12 de juny a la sala d'actes de l'espai Marfà de Girona. La presentació va anar a càrrec de la Sra. Roser Urra, regidora de Joventut i Serveis Administratius de l'Ajuntament de Girona, el Sr. Xavier Puigdollers, Director General d' Afers Religiosos, el Sr. Martí Gasull, portaveu de la Plataforma  per la Llengua, el Sr. Mohamed Halhoul, portaveu del Consell Islàmic de Catalunya, la Sra. Saida Benchallal, portaveu de l Associació Cultural Annasr de Girona, i el Sr. Younes Oussaid, president de l Associació Al Mohajiren Al Magareba de Salt.  Salam al català és una guia bilingüe en àrab i català que pretén apropar la nostra llengua i el nostre país a la comunitat araboparlant.

L'èxit de participació en l'acte va superar totes les expectatives. La implicació tant de l'Associació Cultural Annasr de Girona com de l'Associació Al Mohajiren Al Magareba de Salt, va ser clau per assegurar la important assistència d'aquest col·lectiu a la presentació.

L'acte es va cloure amb un tast de rebosteria marroquina acompanyada d'una tassa de te amb menta, que van portar les associacions de Girona i Salt, cosa que va permetre tancar la presentació en un bon ambient en què el català va formar part de les converses entre els assistents.

Durant l'acte també es va poder visitar una exposició de pintura a càrrec de l'artista Nabil Taleb en la qual  va mostrar la diversitat i riquesa de paisatges que caracteritzen les  cuitats i regions marroquines.

Parteja