Nòvas ← d’Autras notícias

"Llavors etiquetades en català: notícies que deixaran de ser notícia"

M'he proposat parlar d'una notícia que no hauria de ser notícia, però de moment és notícia. Intentaré explicar-me: recentment ens ha arribat la bona nova que l'empresa Grupo Batlle, SA, dedicada a la producció, selecció i venda de llavors entre d'altres, comença a etiquetar algun dels seus productes en català. Aquesta és la notícia? Doncs sí, aquí, ara per ara, això és notícia. També hem de dir, però, que aquesta empresa, amb oficina principal a Molins de Rei i centre de producció a Bell-Lloc (Lleida), encara no té el seu web també en català. Això últim no seria notícia.

Recordem que amb la publicació de la llei del Codi de consum de Catalunya, de l'any 2010, el dia 23 de juliol de l'any 2011 expirava el termini d'adaptació a la normativa per a totes les empreses, és a dir, els productes distribuïts a Catalunya fa un any que haurien de disposar d'etiquetes amb les dades obligatòries per al consum també en català.

Per tant, de moment, és notícia que una altra empresa decideixi acomplir el que diu la llei i etiqueti en català, ja que malauradament encara hi ha moltes empreses que distribueixen productes que no estan etiquetats almenys en català, que incompleixen la llei i per tant no donen un bon servei al consumidor final. (Autor: Marc Cristià) [segueix llegint]

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin