Nòvas ← d’Autras notícias

Les postals del "Si us plau, parla'm en català", al Baix Camp

La Plataforma per la Llengua torna a portar el missatge d'acollida a les principals entitats del Baix Camp amb les noves postals de la campanya "Si us plau, parla'm en català". Amb les principals associacions i entitats del Baix Camp, la proposta d'inclusió lingüística s'extén també a la societat civil de Reus i a la resta de municipis de la comarca per emfatitzar la proposta inclusiva per cohesionar la societat catalana.

Amb l'enviament, per part de l'ONG del català, de més d'un centenar de postals a organitzacions culturals, juvenils i sindicals del Baix Camp, que contenen nous ímputs favorables a l'ús de la llengua catalana amb els nouvinguts, es vol potenciar la participació dels catalanoparlants de la comarca a implicar-se en l'acollida de la població nouvinguda. "Si us plau, parla'm en català" és una eina, una iniciativa per sensibilitzar la població catalanoparlant de la necessitat d'adreçar-se en català als nouvinguts. La millor manera d'ajudar els nouvinguts a aprendre català és, tal com mostra la campanya, parlar-los en català. La iniciativa també pretén afavorir la igualtat d'oportunitats i la no-discriminació de les persones nouvingudes.

La distribució de les postals de la campanya al Baix Camp, realitzada aquest primer semestre de 2012, és una nova fita que se suma a les diverses iniciatives realitzades des del juny del 2011 amb les 10.000 postals i el més d'un miler de xapes editades per la Plataforma per la Llengua de les comarques tarragonines amb la col·laboració del Servei de Política Lingüística de l'Ajuntament, el Centre de Normalització Lingüística de Tarragona i la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. Una àmplia difusió en equipaments públics de la ciutat de Tarragona, la presència a les 22 biblioteques públiques de la demarcació i l'enviament a les entitats de la Conca de Barberà i l'Alt Camp en serien els principals fruits.

Cal recordar, a més, que al Baix Camp ja va realitzar-se una edició pròpia de la campanya en format electrònic al novembre del 2010, amb la col·laboració d'Òmnium Cultural Baix Camp, el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura i el Pla Educatiu d'Entorn a Reus, tal i com explicàvem a https://www.plataforma-llengua.cat/noticies/interior/1087

Podeu veure les postals de la campanya "Si us plau, parla'm en català" a: https://www.plataforma-llengua.cat/media/assets/2136/postals_sisuplau_tarragona.pdf

Parteja