Nòvas ← d’Autras notícias

Somescola.cat desplega una pancarta per l’escola en català davant del Ministre Wert

La coordinadora d'entitats va entregar una carta al Ministre d'Educació, Cultura i Esports, ahir al vespre abans de la seva conferència a la Fundació Tàpies. Podeu descarregar-vos la carta aquí.

Membres de la coordinadora Somescola.cat van fer arribar ahir al vespre la seva preocupació per l'escola en català al Sr José Ignacio Wert, Ministre d'Educació, Cultura i Esports, que va participar en un acte a la Fundació Antoni Tàpies. Els representants de Somescola.cat, acompanyats de voluntàris, van desplegar una pancarta al carrer i van fer arribar una carta al Ministre amb els plantejaments de la coordinadora d'entitats per l'escola en català.

En aquesta carta reafirmem al Ministre que és irrenunciable el fet d'una escola no segregadora per motius de llengua i que, tal com diuen les pancartes penjades a moltes escoles del país. "Per un país de tots, l'escola en català".

Reclamem del Ministre d'Educació, Cultura i Esport que vetlli per a l'actual manteniment del model lingüístic educatiu de Catalunya, a fi de potenciar la cohesió social i de millorar en allò que calgui el llegat pedagògic de qualitat, d'identificació amb el país i de convivència que hem construït al voltant de cada un dels nostres centres educatius.

Aquesta acció arriba després de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Somescola.cat considera que la sentència no és tranquil·litzadora, ja que posa una falca al nostre sistema educatiu, obre un camí senyalitzat a noves demandes d'excepció i a la desestabilització, dificulta el treball dels docents i l'organització dels centres afectats i dels que en el futur es puguin trobar en aquestes circumstàncies i discuteix l'autoritat de les institucions democràtiques catalanes d'organitzar el nostre sistema educatiu.

Considerem paradoxal la desmesurada influència de tres famílies entestades a posar en escac la nostra escola, quan al País Valencià desenes de milers de demandes d'escolarització en català no són ateses i són derivades per força a l'escolarització en castellà. Darrere de tot aquest atac, via judicial, contra la nostra llengua, no hi ha una preocupació per l'educació dels fills, ni un debat pedagògic, senzillament hi ha una posició ideològica i unes forces adverses a la normalització lingüística disposades a trencar la convivència i la cohesió social per tal de fer descavalcar el català d'un dels pocs àmbits on compta amb un espai favorable.

L'escola catalana i el seu model lingüístic, que té el català com a llengua comuna i d'aprenentatge, sovint amb alumnat de procedència multilingüe, és un model d'èxit que té com a objectiu l'adquisició de les màximes capacitats lingüístiques en les dues llengües oficials (tres, comptant l'aranès en el seu domini propi). És un instrument que treballa per la igualtat d'oportunitats i per facilitar l'accés universal al món simbòlic i cultural català que, d'altra manera, només seria patrimoni d'una part de la població. Els programes d'immersió i l'ús vehicular del català com a llengua pròpia de l'ensenyament s'han demostrat, amb l'experiència de trenta anys d'escola catalana democràtica, com la millor garantia d'èxit en aquests objectius.

El grup promotor de Somescola.cat està format per les següents entitats: Agrupació Escola Catalana (AEC), Associació d'Amics de la Bressola, Associació de Mestres Rosa Sensat, Centre Unesco Catalunya - Unescocat, Consell de la Joventut de Barcelona, Consell Nacional de la Joventut, Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), FAPAES, Federació d'Organitzacions per la Llengua, Federació d'Ensenyament CCOO de Catalunya, Federació d'Ensenyament USOC, Federació Moviments Renovació Pedagògica de Catalunya, FETE - UGT, Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Institució Escola CIC,  Institut d'Estudis Catalans (IEC), Intersindical - CSC, La Bressola, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Òmnium Cultural, PEN Català, Plataforma de Professors de Català de Secundària, Plataforma pel Dret Decidir (PDD), Plataforma per la Llengua, UGT de Catalunya, USTEC- STES, Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals dels Països Catalans i Xarxa d'Escoles Associades a la UNESCO. A més, comptem amb més de 34.000 adhesions d'entitats i escoles.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin