Nòvas ← d’Autras notícias

"Els mites de la immersió lingüística"

El dimarts 8 de maig els directors i directores dels centres educatius de Santa Coloma de Gramenet, on al curs 1982/83 es va començar a aplicar el Programa d'Immersió Lingüística (PIL) en un total de 13 aules, es van aplegar a la biblioteca de Singuerlín per refermar el seu compromís per un model d'escola catalana i en català en un acte organitzat per la Plataforma per la Llengua.

Les intervencions de Teresa Casals, representant de la Plataforma per la Llengua; de Josep Miquel Lacasta, del Casal del Mestre de Santa Coloma; de Margarida Muset, del Departament d'Ensenyament; de Màrius Serra; i de l'alcaldessa de Santa Coloma,  Núria Parlón, que va rebre classes en una d'aquesta primeres aules d'immersió, van contribuir a trencar molts tòpics que existeixen al voltant de la immersió lingüística. Així, en aquest acte també es va presentar l'Argumentari en suport del català com a única llengua vehicular a l'escola catalana que justament té per objectius donar eines a la comunitat educativa per trencar totes les afirmacions errònies que tergiversen la nostra realitat lingüística i social. (Autora: Carmen Pérez) [segueix llegint]

Parteja