Nòvas ← d’Autras notícias

El concert de cloenda del Muralmob es retransmetrà en directe via streaming pel web muralmobllengua.cat

Per Sant Jordi, i com a cloenda de la celebració del Muralmob per la llengua, la Plataforma per la Llengua i 23 associacions de persones nouvingudes, promourem un petit concert que, com a novetat, es retransmetrà en directe via streaming. Podreu veure'l al web: www.muralmobllengua.cat

El concert consta d'una breu actuació musical (no més de 45 minuts) molt vinculada a Sant Jordi i a la literatura. L'actuació musicarà poemes de Josep carner, concretament el recull Els fruits saborosos. Però la veritable novetat que lliga aquest petit espectacle amb la resta d'actes que englobem sota el lema "El català, llengua comuna" és que en l'actuació hi col·laboraran diversos cantants i intèrprets vinculats a la immigració, com a símbol de la integració de gent de fora que ve a viure a casa nostra i que adopten la nostra llengua.

La música ha estat composada i arranjada pel Vicens Martín i serà interpretada per Gemma Abrié, veu versàtil i carismàtica amb un gran coneixement de llenguatges tan diversos com és el jazz més tradicional, el funk, o la cançó de cantautor catalana. Per a l'ocasió, comptaran amb la col·laboració del cantant sud-americà Renzzo, el trio Sahara Band de música Amazic, i el cor Veus per a la Integració, dirigit pel veneçolà Pablo González.

Tots ells s'aproparan a l'univers de Els Fruits Saborosos de Josep Carner, un recull de 18 poemes publicat el 1906, tots ells relacionats amb algun fruit, però que en realitat ens parlen de persones en diferents estats de la vida: infantesa, maduresa, vellesa... i de les seves emocions mitjançant metàfores relacionades amb les fruites. L'espectacle permet recuperar aquests poemes i apropar a gent que no els coneix al llenguatge i la obra de Carner. La selecció està feta buscant diferents registres perquè el concert sigui variat, des de moments tendres, fins i tot tristos, fins a esclats de joia i alegria.

Per a més informació, veieu els enllaços següents:

Parteja