Nòvas ← d’Autras notícias

Un miler de globus amb desitjos per la llengua s'enlairaran cap al cel el dia de Sant Jordi

Serà la culminació del primer Muralmob per la llengua, que tindrà lloc el 23 d'abril a la plaça dels Àngels de Barcelona. La iniciativa l'organitzen la Plataforma per la Llengua i 23 entitats sota el lema de "El català, llengua comuna". L'activitat compta amb la participació de personalitats com l'actor Quim Masferrer o l'escriptor Màrius Serra i inclourà també la retransmissió d'un concert en streaming. Més informació a: muralmobllengua.cat.

La Plataforma per la Llengua i 23 associacions de persones immigrades organitzaran el dia de Sant Jordi el primer Muralmob per la llengua. Aquesta iniciativa, que crearà un lema al terra amb l'ajuda d'un miler de globus, té l'objectiu de destacar el paper del català com a element d'inclusió de les persones nouvingudes i com a eina que contribueix a la cohesió social. El projecte comptarà amb la participació activa de nombrosos col·lectius de nouvinguts i també de personalitats conegudes, com l'actor Quim Masferrer, dels Teatre de Guerrilla, que exercirà de presentador de l'activitat, o l'escriptor i periodista Màrius Serra, que ha protagonitzat l'espot publicitari de la campanya i que avui ha presentat l'acte en roda de premsa juntament amb les entitats organitzadores.

Un Muralmob és una acció o happening organitzada, on una multitud de persones es reuneixen, de forma espontània, en un lloc determinat per crear un missatge. Tot això es grava amb diferents càmeres i es penja a Internet per a la seva difusió. L'acció tindrà lloc a partir de les 17.00 h a la plaça dels Àngels de Barcelona i reunirà centenars de persones que, amb l'ajut d'un miler de globus biodegradables inflats amb heli, dibuixaran al terra el lema "El català, llengua comuna". En cada globus, els participants hi hauran escrit un desig personal per la llengua. Després, els globus s'enlairaran tots alhora. Tot s'enregistrarà amb una càmera aèria i tindrà com a resultat l'edició d'un vídeo que es difondrà viralment per les xarxes socials.

Quan l'acció acabi, es llegirà el manifest "El català, llengua comuna", que dóna contingut ideològic a la campanya, i se celebrarà un breu concert de petit format ideat per Taller de Músics i que musicarà poemes de Josep carner, concretament una selecció del recull Els fruits saborosos. En l'actuació, composada i arranjada pel Vicens Martín i interpretada per Gemma Abrié, hi col·laboraran diversos cantants i intèrprets vinculats a la immigració, com a símbol de la integració de gent de fora que ve a viure a casa nostra i que adopten la nostra llengua: el cantant sud-americà Renzzo, el trio Sahara Band de música Amazic, i el cor Veus per a la Integració, dirigit pel veneçolà Pablo González. Com a novetat, el concert es retransmetrà en temps real per streaming pel web muralmobllengua.cat.

Paral·lelament, s'ha iniciat una campanya perquè els ciutadans ens enviïn els seus desitjos per la llengua. Ho poden fer per correu electrònic a l'adreça comunicacio@plataforma-llengua.cat o també via Twitter amb menció al nostre perfil @llenguacat, en 130 caràcters com a màxim i utilitzant l'etiqueta #muralmobllengua. Els difondrem per Twitter i els penjarem al web de l'acte.

Aquesta iniciativa és una nova i original manera de plantejar la campanya "El català, llengua comuna", que les 24 entitats treuen al carrer des de fa ja 7 anys per Sant Jordi. Les entitats són: Plataforma per la Llengua, Asemblea Cultural Galega de Barcelona (ACGB), Asociación de Mujeres Ecuato-Guineanas E'Waiso Ipola, Asociación Músicos por la Paz y la Integración, Associació Catalana de Residents Senegalesos (ACRS), Associació Cultural Catalana Polonesa (ACCP), Associació Cultural, Educativa i Social Operativa de Dones Pakistaneses (ACESOP), Associació Cultural Mexicano Catalana (MEXCAT), Associació d'Amics del Poble Marroquí (ITRAN), Associació d'Estudiants i Investigadors Xinesos de Barcelona (AEICB), Associació de Dones Amazigues - Tamettut, Associació de Treballadors Immigrants Marroquins a Catalunya (ATIMCA), Associació de Treballadors Pakistanesos (ATP), Casa Eslava, Centre Cultural Islàmic Camí de la Pau, Centro Boliviano Catalán, Comunitat Palestina de Catalunya, Cornellà Sense Fronteres, El Miradors dels Immigrants, Els Altres Andalusos, Federación de Entidades Americanas en Catalunya (FASAMCAT), Federación d'Entitats Bolivianes a Catalunya (FEDEBOL), Federación d'Entitats Equatorianes a Catalunya (FEECAT) i Federació d'Entitats Llatinoamericanes de Catalunya (FEDELATINA).

Coincidint amb aquesta campanya, les 24 entitats presenten avui la nova edició del manifest El català, llengua comuna, fruit del treball de la xarxa i resum de l'argumentació que dóna lloc a aquesta iniciativa. El manifest es va editar per primer cop el 23 d'abril de 2008 i s'ha anat traduint a diferents llengües cada any. Ja n'hi ha una versió en amazic i en xinès, i enguany es presenta la versió traduïda a l'àrab. L'objectiu d'aquest llibret és difondre el discurs d'integració i cohesió de la xarxa entre les diferents comunitats que conviuen al nostre país.

L'acte compta amb el suport d'Abacus Cooperativa, d'institucions públiques com la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona i de diverses entitats i mitjans de comunicació.

• També podeu seguir les darreres novetats sobre la iniciativa per Twitter, mitjançant el hashtag #muralmobllengua

Parteja