Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua anima a tots els usuaris de Windows a fer servir el Catalanitzador de Softcatalà

La Plataforma per la Llengua us convida a instal·lar-vos el Catalanitzador per a l'ordinador que us podeu descarregar des d'aquest web: http://catalanitzador.softcatala.org/

El Catalanitzador de Windows, eina desenvolupada per l'entitat Softcatalà amb l'objectiu de facilitar als usuaris catalans la configuració en català del sistema operatiu i les aplicacions del Windows, ha estat presentat públicament avui dia 22 de març al Col·legi de Periodistes de Catalunya. Aquesta iniciativa ha comptat amb el suport de l'administració pública, universitats i entitats de la societat civil, entre les quals la Plataforma per la Llengua.

L'eina permet catalanitzar l'ordinador en quatre passos molt senzills i de manera automàtica. Detecta què té instal·lat l'ordinador i catalanitza automàticament el paquet d'idioma i el corrector del Microsoft Office, configura el català com a llengua del sistema, com a llengua d'escriptura, com a llengua de navegació del Firefox, del Google Crome i de l'Explorer, i instal·la el paquet d'idioma català per al Windows i per a l'Internet Explorer. Més endavant permetrà la catalanització de qualsevol nova versió que vagi apareixent en el futur.

La iniciativa de Softcatalà suposa una alternativa ràpida i accessible per als usuaris per esmenar els dèficits que presenta el sistema operatiu Windows en relació a la llengua catalana. Malgrat que fa més de 10 anys que aquest sistema operatiu està disponible en català, els usuaris que volen disposar de Windows en català encara han d'instal·lar manualment, un per un, uns quants paquets informàtics desenvolupats per Microsoft sobre el sistema operatiu en castellà o francès original, i alguns elements com la llengua predefinida de navegació no sempre són fàcils de canviar i es continuen prioritzant les versions en castellà o francès dels webs visitats.

Des de la Plataforma per la Llengua es valora molt positivament aquesta iniciativa de Softcatalà per augmentar de manera significativa el català en el sistema operatiu Windows, en el paquet de Microsoft Office, així com en els principals navegadors del mercat, atès que aquests són alguns dels problemes més importants que actualment pateix el català en l'àmbit de les TIC. Així mateix, l'entitat farà difusió d'aquesta eina innovadora per tal que el Catalanitzador de Windows sigui utilitzat pel màxim nombre d'usuaris.

Parteja