Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua dóna suport a la manifestació de diumenge a Palma

La Plataforma per la Llengua dóna suport a la manifestació organitzada per Obra Cultural Balear aquest diumenge dia 25 de març a partir de les 18.00 h a Palma favor de la llengua catalana. L'objectiu de la protesta, que portarà el lema de "Sí a la nostra llengua!", és fer arribar a l'Executiu de José Ramón Bauzá la veu del poble que no està conforme amb la seva política lingüística.

Aquest cap de setmana 18 poblacions mallorquines sortiran al carrer per dir "Sí a la nostra llengua", en una iniciativa convocada per la Xarxa Territorial de l'Obra Cultural Balear. Entre dissabte i diumenge està prevista la mobilització de milers de persones arreu de Mallorca, que participaran a diferents activitats (concentracions, cercaviles, assemblees per la llengua, actuacions de cultura popular, cadenes humanes, gimcanes, pintada de pancartes), amb la finalitat de sensibilitzar el conjunt de la ciutadania a favor de la llengua pròpia i contra la reforma de la llei de funció pública, que pretén retornar-la a la marginalitat. A tots els pobles es llegirà un manifest comú que podeu trobar aquí.

Apart, l'entitat Illencs pel Català ha organitzat també una concentració a Barcelona aquest divendres 23 de març a les 20.30 h als Jardinets de Gràcia amb el lema "Defensa sa nostra llengua".

D'altra banda, la Plataforma per la Llengua se solidaritza amb Jaume Bonet, el jubilat que va iniciar una vaga de fam el passat 1 de març en protesta per la política lingüística que ha posat en marxa el Govern del PP a les Illes, i dóna suport a la seva causa.

Parteja