Nòvas ← d’Autras notícias

Es presenta una guia per apropar el català a la comunitat islàmica de Tàrrega

Ahir, dijous 1 de Març es va presentar a la Biblioteca central Comarcal de Tàrrega la guia Salam al Català, un llibret publicat per la Plataforma per la Llengua i el Consell Islàmic i Cultural de Catalunya que vol apropar la llengua catalana a la comunitat islàmica de Tàrrega.

L'acte va comptar amb les intervencions del Director General d'Afers Religiosos, Xavier Puigdollers, la Directora dels Serveis Territorials a Lleida, Carme Vidal, l'alcaldessa de Tàrrega i Vicepresidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, el portaveu del Consell Islàmic i Cultural de Catalunya, Mohamed Halhoul, el portaveu de la Plataforma per la Llengua Marti Gasull, el president de la comunitat islàmica de Tàrrega, Abdelkahar Zahti, i el president de l'associació cultural d'integració amaziga a Tàrrega, Mohamed Zahti.

En el decurs de l'acte es van recitar dites de cultura popular de la zona del Rif (Marroc) en amazic i català.

La presentació va finalitzar amb una degustació de pastes i te, cosa que va permetre acabar l'acte amb bon ambient i que va propiciar que el català formés part de les converses entre els assistents.

Podeu descarregar-vos la guia aquí.

Parteja