Nòvas ← d’Autras notícias

"InformeCat 2012 i Somescola"

La Plataforma per la Llengua va presentar fa uns dies l'InformeCat 2012 que pretén ser un termòmetre sobre l'estat de la llengua catalana. La societat se n'ha fet ressò. Les dades que s'hi recullen ens permeten fer lectures positives en alguns aspectes però tampoc no amaguen les febleses i les dificultats amb què ens enfrontem en el procés de normalització lingüística.

El sol fet d'estar immersos en un procés de normalització lingüística permanent ja ens indica que la llengua catalana no té una salut de ferro. Crec que és molt interessant comptar amb un estudi de les característiques de l'Informe Cat 2012. Sense l'avaluació crítica dels processos no se'n pot conèixer la situació real i sense aquest coneixement no es poden aplicar les polítiques més adequades.

De la lectura acurada de l'informe esmentat se'n poden extreure moltes conseqüències. En aquest article us proposo una reflexió sobre l'apartat 06 que diu: "El 78% dels residents de Catalunya parla el català". Si tenim en compte que ens els darrers 10 anys han arribat a Catalunya un milió de nous habitants i que gairebé 8 de cada 10 residents a Catalunya pot parlar el català, hem de concloure que el paper de l'escola catalana, amb l'aplicació de la metodologia d'immersió allà on calgui, és bàsic per haver aconseguit que el català hagi esdevingut llengua comuna a Catalunya, llengua d'inclusió i de cohesió social. (Autora: Teresa Casals) [segueix llegint]

Parteja