Nòvas ← d’Autras notícias

Acte a Amer en suport del català i presentació del llibre “500 raons per parlar català” de David Pagès i Cassú

El dissabte 11 de febrer, la Plataforma per la Llengua Amer va organitzar al Casal Parroquial de la població un acte de suport a l'ús del català i la presentació del llibre de David Pagès 500 raons per parlar català.

L'acte va comptar amb les intervencions d'Albert Plana, en representació de la Plataforma per la Llengua Amer, Josep-Anton Fernàndez, de la Plataforma per la Llengua Nacional i Ramon Sargatal, d'Òmnium Cultural. El president de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans, el filòleg Isidor Marí, va excusar la seva presència per una indisposició de darrera hora.

Una cinquantena de persones van poder gaudir de les diferents intervencions entorn de l'estat de la llengua i de la relació de la llengua amb les 500 citacions que David Pagès fa en el seu llibre. Citacions sobre la llengua catalana provinents d'àmbits i persones ben diverses.

Tal com el mateix autor del llibre defineix, les citacions que hi apareixen busquen, sobretot, promoure l'ús de la llengua catalana i, al mateix temps, argumentar, defensar i visualitzar quatre grans qüestions:

En primer lloc, el llibre pretén explicar per què és tan important una llengua per a un poble i, per què és tan important el català per als països de parla catalana. En segon lloc, la diversitat d'autors que hi ha té com a objectiu visualitzar que la llengua és un patrimoni col·lectiu, comú, ben especial, independentment d'àmbits professionals, ideologies, procedències, religions... I, al mateix temps, patrimoni de tots els territoris on es parla.

En tercer lloc, es vol donar arguments per fer la llengua atractiva a tothom, de manera molt especial a dos col·lectius molt importants per al seu futur: els nouvinguts i els joves. Hi ha un nombre important de citacions de persones nouvingudes, el testimoni dels quals és, d'igual manera, captivador, interessant i suggestiu. Per últim, també es busca ajudar, col·laborar i contribuir a crear un estat d'ànim positiu, optimista -i esperançat- en relació a la llengua catalana i al seu futur.

El llibre, publicat per CCG Edicions i amb pròleg de Carles Duarte, compta amb un recull de 500 citacions, entre les quals en destaquem algunes que la Plataforma per la Llengua ha anat ordint al llarg dels anys entre les quals: "Les empreses tenen molta por, però quan introdueixen el català els va bé i venen" i "La immigració és realment una oportunitat. És una nova població que és receptiva si li expliquem bé les coses i ens hi adrecem fent servir el català com a eina de cohesió social. És la nostra gran oportunitat, si ho fem bé", totes dues del coordinador de l'entitat, Martí Gasull. I també "Paciència, persistència i insistència. Aquesta és la recepta indicada per al foment del català entre els immigrats" de Josep-Anton Fernàndez.

L'acte, que a part de les ponències va estar amenitzat per la secció de flautes de l'escola de música d'Amer, es va clausurar amb un berenar i un brindis per enfortir la nostra llengua.

Parteja