Nòvas ← d’Autras notícias

"Renovem el nostre compromís"

Estem vivint uns moments realment convulsos que posen en perill aspectes bàsics de la nostra vida quotidiana que, potser amb un punt d'inconsciència col·lectiva, havíem considerat que estaven plenament consolidats. Ens fa patir un possible desballestament de l'estat del benestar, sobretot si afecta els seus pilars fonamentals: l'educació, la salut, la solidaritat i la possibilitat de guanyar-se la vida i desenvolupar tot el potencial de les persones.

En l'àmbit lingüístic patim agressions des de fora i des de dintre. Darrerament hem assistit, estupefactes, a l'episodi dels Mossos d'Esquadra que, a través d'alguns representants sindicals, han fet una crida perquè s'obviés la llengua catalana en la relació interna i externa dels mossos. I això, per pressionar el govern de la Generalitat en l'àmbit de les reivindicacions laborals. És a dir, proposen que la llengua del país sigui moneda de canvi per no perdre, en la negociació amb l'administració, cap dels privilegis que, segurament, tenen tot el dret a defensar, però no amb aquests mètodes. ( Autora: Teresa Casals) [ segueix llegint]

Parteja