Nòvas ← d’Autras notícias

Presenten l’obra de l’artista Jordi Alcaraz en pro de la llengua

Un debat sobre la salut del català i al voltant de la relació entre art i llengua va ser el marc de la presentació, ahir al vespre, de l'obra que l'artista Jordi Alcaraz ha creat a benefici de la Plataforma per la Llengua. Miquel Strubell, professor d'Estudis de Llengües i Cultures de la UOC, i Abelard Saragossà, professor de filologia catalana de la Universitat de València, van comparar la situació de la llengua als seus respectius territoris.

Per cinquena vegada, un artista de prestigi ha creat una obra original per a la Plataforma per la Llengua. Anteriorment, han estat artistes com Brossa, Perejaume, Guinovart o Antoni Tàpies els qui han fet obres de manera desinteressada per a l'ONG del català. Ara, és Jordi Alcaraz, un artista de gran projecció que ha estat present a les fires més importants del circuit internacional d'art contemporani, qui s'ha compromès amb la llengua cedint desinteressadament la seva obra. L'acte de presentació, ahir al vespre al Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), es va emmarcar en un interessant debat sobre l'estat de la llengua. Saragossà va fer una radiografia sobre l'estat de la llengua al País Valencià, explicant les causes històriques que han portat a l'actual situació, i va lloar la tasca d'entitats com Escola Valenciana, que ha aconseguit augmentar fins a un 30% el nombre d'escolars que s'eduquen en valencià. Per la seva banda, Strubell va exposar la importància de la llengua fent un amè recorregut per diverses cites bibliogràfiques que feien referència a art i llengua, concloent, per exemple, que el quadre "La Masia", de Miró, no pot veure's de la mateixa manera sense la llengua del seu autor. Tots dos també van elogiar la tasca de la Plataforma per la Llengua per "haver trobat un equilibri entre acció i reflexió".

Pel que fa a la presentació de l'obra d'Alcaraz, el crític i Director del Centre d'Art Tecla Sala, Antoni Perna, va interpretar-la com "una voluntat de crit i de denúncia davant les agressions que pateix i ha patit la llengua". L'obra és un collage de tècniques i materials que porta el títol de Dejuni i que barreja la pedra real amb la fotografia de la pedra. Utilitzant diferents tècniques i recursos ha creat 35 obres de gran format, un collage de pedres i fotografies. Cada obra és única, diferent i punyent.

Alcaraz ha decidit cedir els beneficis que s'aconsegueixin amb la venda de les obres a l'entitat de manera desinteressada. Per als interessats a adquirir l'obra o per als que en vulguin tenir més informació, podeu visitar el següent link.

Fotografies d'Oriol Colomar.

Parteja