Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua demana explicacions als sindicats dels Mossos en relació a la decisió de parlar en castellà

La Plataforma per la Llengua s'ha reunit amb els Secretaris Generals dels sindicats del cos de policia dels Mossos d'Esquadra SME-CCOO, Sindicat Policies de Catalunya (SPC), el Col·lectiu Autònom de Treballadors de Mossos d'Esquadra (CAT) i un representant del sindicat SAP-UGT.

En aquesta reunió la Plataforma per la Llengua els ha fet arribar el seu punt de vista respecte la polèmica generada arran de la decisió d'utilitzar només el castellà en les comunicacions públiques. En la reunió s'han exposat els motius de les parts.

La Plataforma per la Llengua ha argumentat que la llengua catalana no és patrimoni del govern de Catalunya sinó de tots els ciutadans de Catalunya i que en cap moment se'n pot fer una instrumentalització política per plantejar reivindicacions laborals.

Per la seva part els representants dels sindicats han indicat que en aquests moments "no hi ha cap pauta sindical que recolzi la mesura". Han mostrat la seva voluntat a mantenir el diàleg amb la PL i han indicat que faran arribar els plantejaments de la PL en els seus respectius òrgans de decisió.

A la fotografia podeu veure, d'esquerra a dreta: Martí Gasull, director adjunt de la Plataforma per la Llengua, Jordi Ramells, Sindicat SAP-UGT, Jordi Costa, secretari general CAT, David José, secretari general SPC, Joan Iglesias, secretari general SME-CCOO, Daniel Mundet, director de la Plataforma per la Llengua i Carmen Pérez, de la Plataforma per la Llengua.

Parteja