Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua lamenta el tancament de la revista infantil Tretzevents

Era la degana de les revistes infantils en català i portava 60 anys d'història al servei del país.

Desgraciadament no tot són bones notícies per a la llengua catalana. El 2011 tanca l'any amb una mala notícia pel que fa a la salut de les revistes infantils en català: plega Tretzevents, la més veterana del nostre país i amb 60 anys d'història. Nascuda el 1951 com a publicació quinzenal per als infants, inicialment s'anomenà L'infantil. Aixoplugada pel seminari de Solsona, el 1973 passà a anomenar-se Tretzevents.

Els seus directors han estat Climent Forner, Manuel Sayrach i Montserrat Ginesta. Semblantment a Cavall Fort, Tretzevents publicava còmics, contes i temes històrics adreçats bàsicament als infants de 6 a 12 anys. Des de 1968 s'encarregava de l'edició Publicacions de l'Abadia de Montserrat (PAM). La crisi econòmica i la falta de suport institucional han estat els motius principals del seu tancament, que tenia un tiratge d'uns 8.000 exemplars. Des del 2008 la revista -gràcies a la fins ara directora Montserrat Ginesta i a l'editor de les PAM Josep Massot i Muntaner- ha donat suport a la Festa per al joc i la joguina en català de la Plataforma per la Llengua. Agraïm a Tretzevents la seva col·laboració i el servei que durant anys ha prestat al país i a la llengua catalana i ens agradaria poder pensar que algun dia o altre tornarà a néixer.

Parteja