Nòvas ← d’Autras notícias

"50 anys després, fites per realitzar"

Felicitem, d'avançat, als que han fet possible un documental rodó com el que vam poder gaudir aquest dimarts, a compte dels 50 anys d'Òmnium Cultural. En aquest tipus de produccions -més quan es tracta d'abordar una trajectòria tan dilatada-, sempre temem que no s'opti per tirar pel dret i fer una narració lineal sense cap més emoció -entre aquells que més o menys en coneixen l'entrellat- que la de retrobar-nos amb imatges d'època, constatant, en darrera instància, que el temps passa per a tots.

És evident que aquest no va ser el plantejament ni el repte dels productors, precisament, perquè la ruptura d'aquesta temible -cinematogràficament- linealitat, a còpia d'una polifonia d'opinions, obligava l'espectador a esdevenir partícip d'aquells traços de futur que l'entitat comença a dibuixar i que el país necessita -opinió pròpia. Cap mal presagi acomplert, la visualització el va convertir en un exercici dinàmic que apuntava als futuribles reptes de pensament i acció que poden anar perfilant l'horitzó del país en aquest segle XXI, i que Òmnium està disposat, almenys, a coliderar. Enhorabona, doncs. (Autor: Marc Biosca) [segueix llegint]

Parteja