Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua, membre del jurat dels Premis Voluntariat 2011

El 12 de desembre, Dia Internacional del Voluntariat, es va celebrar una nova edició dels Premis Voluntariat. Es tracta d'uns premis que la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Federació Catalana de Voluntariat Social van crear amb un doble objectiu: possibilitar un reconeixement social i institucional del voluntariat i premiar i impulsar les actuacions de les associacions que amb el seu desenvolupament contribueixen a fer una societat més justa i més solidària.

Teresa Casals, membre de l'Executiva, Laura Camps, tècnica de l'entitat de l'àrea de Participació i voluntariat, i les voluntàries Mireia Plana i Pilar Roig van representar la Plataforma per la Llengua en la dinovena edició dels Premis Voluntariat 2011, en què la nostra entitat ha estat un dels membres del jurat.

La Plataforma per la Llengua, guardonada amb el Premi Nacional de Voluntariat l'any 2010, va explicar el funcionament del projecte del Voluntariat lingüístic juvenil (el mateix projecte que li permeté guanyar el premi) i, a més, va fer una menció especial a l'aniversari de la nostra organització, que justament complia 18 anys d'existència: "segurament, en casos com aquest, el més normal és que la gent de l'entorn que t'estima et feliciti i et desitgi per molts anys... però en el nostre cas, desitjar-nos una vida curta segurament seria una bona notícia, símptoma que el nostre país ha assolit la plena normalització lingüística".

Enguany l'Associació d'Amputats Sant Jordi (Premi Nacional), el Pla Comunitari del Casc Antic de Barcelona (Premi àmbit local), l'Associació de Joves per la Igualtat i la Solidaritat (Premi Eliseu Colomer) i la Fundació Marianao (Premi votació popular) van ser els guardonats.

Aquesta edició es va celebrar al Centre Artesà Tradicionàrius de Gràcia, a Barcelona, que estava ple a vessar de voluntaris, veritables protagonistes de l'acte i generadors de l'#energiavoluntaria i de tots els #instantvoluntari "capaços de transformar el món", tal com el mateix conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, va apuntar en la cloenda de l'acte, que va comptar amb un pica-pica i va estar amenitzat pels Pepsicolen i per en Pep Callau.

Parteja