Nòvas ← d’Autras notícias

"El català en el món socioeconòmic i les responsabilitats compartides"

El passat 27 d'octubre vam participar a la Jornada "Consum i llengua" jornades de Consum català, organitzades amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua.

Creiem que van ser interessants de cara a debatre, des de diferents punts de vista, com es pot aplicar la normativa lingüística a les empreses, especialment el Codi del consum, vencent possibles temors i aconseguint l'objectiu que el català, en breu, sigui tractat com les altres llengües comparables en nombre de parlants i en països democràtics en el món socioeconòmic. Un dels temes que vam tractar va ser el de l'etiquetatge: actualment 198 disposicions imposen l'etiquetatge en castellà als territoris de parla catalana, i per tant, cal aplicar el Codi del consum, que equipara bastant el català i el castellà en pro de solucionar aquest greuge comparatiu. Cal destacar que el català és rendible comercialment, i que les empreses que han introduït també el català a l'etiquetatge els ha anat bé. Les empreses han de superar determinades inèrcies, que vénen de temps passats, i cal ajudar-les. Autor ( Martí Gasull) [segueix llegint]

Parteja