Nòvas ← d’Autras notícias

El valencià, més present a la informació comercial dels ajuntaments

Després de dos estius amb la campanya ‘Viure en valencià!' de la Plataforma per la Llengua País Valencià apreciem els primers resultats.

Gandia, Bellreguard, Oliva, Xàbia i Tavernes de la Valldigna han estat les poblacions on els darrers dos estius la Plataforma per la Llengua ha portat a terme la campanya ‘Viure en valencià!'. Aquesta ha consistit amb el repartiment del material propi de l'entitat adreçat de manera principal a la restauració i comerços. Amb una nombrosa participació de voluntariat, hem pogut reconèixer de primera mà quins són els avanços i els entrebancs amb els quals es troben establiments i comerços respecte a l'etiquetatge, la cartelleria o l'atenció en valencià. A més, aquest darrer estiu, organitzarem el cicle d'audiovisuals en valencià al cinema de la mar a la localitat de Miramar.

Amb l'arribada de la tardor comprovem de nou la posada en marxa i renovació de comerços, establiments i ajuntaments; també la renovació de les campanyes promocionals del comerç local. Enguany estem comprovant com gran part de les localitats en les quals hem portat a terme aquesta campanya, aposten pel valencià a la seua cartelleria.

Des de la Plataforma per la Llengua País Valencià esperem que això es trasllade igualment amb una major presència del valencià a la cartelleria, etiquetatge i atenció als establiments i comerços. Un treball el qual sols està començant, porta a porta, poc a poc; el resum i balanç de tot plegat és que aquesta línia de treball ens porta a aconseguir més i nous reptes, i el més il·lusionant: viure en valencià!

Parteja