Nòvas ← d’Autras notícias

27 d’octubre del 2011: fructífera jornada sobre consum i llengua

La Plataforma per la Llengua valora positivament la 2a Jornada de Consum i Llengua organitzada ahir per Consum Català i on la nostra entitat col·laborava en l'organització.

Amb l'assistència d'una quarantena llarga d'assistents, entre els quals  alts càrrecs, responsables i tècnics de llengua i consum, va celebrar-se la 2a Jornada de Consum i Llengua organitzada per Consum Català i on la Plataforma per la Llengua hi té un paper important de suport i col·laboració. Enguany la jornada va centrar-se sobretot en la situació del català a l'àmbit socioeconòmic i al Codi del Consum. Després d'una presentació de Martí Gasull en nom de Consum Català, va inaugurar la jornada Alfons Conesa, Director de l'Agència de Consum, qui també participaria, juntament amb la subdirectora de la Direcció General de Política Lingüística (i també juntament amb d'altres assistents) en el debat posterior de la conferència inaugural de Xavier Albertí. Tant des de Política Lingüística com des de l'Agència Catalana de Consum es va insistir en la col·laboració estreta entre departaments i la feina conjunta que en aquests moments ja s'està duent a terme d'informació i conscienciació a les empreses sobre les obligacions previstes al nou codi. Es va insistir en la plena consciència de la vigència i aplicació del Codi de Consum i en el paper que ha de desenvolupar l'administració. Així mateix es considera que aquest pas previ informatiu i de relació amb les empreses és necessari abans d'iniciar una campanya directa d'aplicació del règim sancionador previst a la Llei.

Xavier Albertí de Xarcuteria La Selva (Joaquím Albertí S.A) va fer una conferència magistral en l'ús que pot fer una empresa de la llengua catalana quan el gruix principal de les vendes rau en territoris on el castellà és la llengua pròpia i l'empresari no pot fer diferenciació d'estocs (cas de l'empresa en qüestió). A La Selva s'ha optat per un etiquetatge plurilingüe amb la plena presència del català. Tanmateix insistia en la necessitat d'aplicació per part de l'administració de l'etiquetatge obligatori en català si es vol ajudar a l'empresariat tant econòmicament com per a fer un ús responsable i de qualitat de la venda dels productes i serveis.

Albert Torras de Consum Català va fer un repàs de les queixes rebudes a l'entitat i va presentar l'exposició elaborada juntament amb la Plataforma per la Llengua, sobre l'etiquetatge de les grans marques i el criteri diferenciat d'aplicació de la llei i de la responsabilitat social entre grans multinacionals segons el consumidor on s'adrecen (podeu veure l'exposició a: http://www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/38 ). Finalment Eloi Torrents de la Plataforma per la Llengua i Josep Martí Pons de l'Agència Catalana de Consum van obrir el debat sobre els temes més legals en l'aplicació del Codi de Consum i la resta de disposicions que afecten al consum i llengua. Va cloure les jornades la Directora General de Política Lingüística Yvonne Griley.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin