Nòvas ← d’Autras notícias

Clam, a Tarragona, pel català a l'escola

La Plaça de la Font de Tarragona va ser aquest dilluns dia 12 de setembre, primer dia d'escola, l'espai on va desenvolupar-se l'acte reivindicatiu que va aplegar centenars de persones sota el lema "Per un país de tots, l'escola en català".

A l'acte, que va ser multitudinari, s'hi van poder veure l'alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros, regidors dels diferents grups municipals, el delegat del Govern, Quim Nin, i el president del Consell Comarcal, Fede Adan, així com membres de les diferents entitats i associacions de la població, a més de cares conegudes com el cantant Lluís Gavaldà o l'actor Oriol Grau.

Els organitzadors de l'acte a Tarragona -Òmnium Cultural, la Plataforma per la Llengua i l'APELLC- valoraven positivament tant el format de l'acte -amb la participació dels Sacaires de Tarragona i la lectura del manifest per part d'un professor, una mare i una estudiant- com per l'afluència de concentrats. En declaracions als mitjans de comunicació, els impulsors esmentaven el seu desig que "aquesta clara voluntat de la societat de mantenir el model d'escola que ha cohesionat el país, tingui el seu fruit".

Així mateix, membres de la Plataforma per la Llengua van assistir, també, a les concentracions realitzades a les poblacions de Reus i Valls, on també és llegí el manifest de Somescola.cat davant dels respectius ajuntaments.

Parteja