Nòvas ← d’Autras notícias

Presentació de “Dames, reines, abadesses”

La secció local de la Plataforma per la Llengua a Arenys de Munt ha organitzat la presentació del llibre Dames, reines, abadesses. Divuit personalitats femenines a la Catalunya medieval. L'acte tindrà lloc el proper 17 de juny a la Biblioteca Antònia Torrent i Martori d'aquesta vila, anirà a càrrec de l'autora del llibre, Elisenda Albertí, i compta amb la participació de l'associació arenyenca Dona Viva.

Resseguir el casal comtal de Barcelona, des de Guifré el Pilós a Martí l'Humà, es redueix sovint a centrar la mirada en els vint-i-tres homes que s'hi succeïren, al llarg de cinc-cents anys, fins a la dolorosa extinció de la línia successòria masculina. Al seu voltant, apareixen noms de dones sorgides del no-res, destinades, en el seu trànsit fugaç per la història, a perpetuar la nissaga, no pas la d'elles, sinó la del marit.

Dames, reines, abadesses ens parla de divuit dones reals, de carn i ossos, amb virtuts i defectes, amb esperances i ambicions, totes elles relacionades amb el casal de Barcelona, sovint per mitjà del vincle matrimonial. Aquest llibre permet visualitzar-les i conèixer quins temps els va tocar viure i quin paper hi van jugar.

Parteja