Nòvas ← d’Autras notícias

“El català a l’Alguer, present i futur”

Divendres 17 de juny a dos quarts de nou del vespre la secció local de la Plataforma per la Llengua Maresme presentarà al Centre Cívic de Premià de Mar (carrer de l'Esperança, 19) la conferència "El català de l'Alguer, present i futur", que anirà a càrrec d'Andreu Bosch i Rodoreda, director de Llengua i Universitats de l'Institut Ramon Llull.

Bosch és doctor en Filologia Catalana i professor associat de la Universitat de Barcelona en lingüística catalana, i també autor dels llibres El català de l'Alguer (2002) i Els noms de la fruita a l'Alguer (1999).

La xerrada tractarà del català que es parla a la ciutat de l'Alguer, al costat del sard i de l'italià. L'Alguer es troba a la costa nord-occidental de l'illa de Sardenya, que pertany a Itàlia. Una quarta part dels 42.000 habitants de la ciutat parlen l'alguerès, un dialecte del català que pertany al bloc oriental, com el balear, el central i el rossellonès.

Parteja