Nòvas ← d’Autras notícias

Pas endavant de la premsa en català a la URV

La Plataforma per la Llengua celebra que l'esperada arribada de l'edició en català del diari La Vanguardia també hagi arribat a la Universitat Rovira i Virgili (URV). L'entitat s'havia posat en contacte amb diversos òrgans universitaris per assegurar que els exemplars d'aquest diari que s'hi distribueixen fossin de la versió en català.

Els i les estudiants de la URV, així com el Personal Docent Investigador i el Personal d'Administració i Serveis, poden gaudir des del passat dimarts dia 3 de maig dels exemplars habituals que es distribueixen de manera gratuïta als diversos campus en la nostra llengua.

En els darrers anys s'ha pogut constatar un increment en la presència del català a la premsa escrita. Com per exemple, l'aparició del diari Ara, la presentació del qual a Tarragona va ser organitzada per la nostra entitat el passat novembre al Campus Catalunya de la mateixa universitat URV. L'arribada de l'edició en català de La Vanguardia serà un nou avenç important en aquesta normalització, i per tant, considerem molt important que des de la URV s'hagi aprofitat aquest esdeveniment per consolidar la presència del català a l'àmbit universitari.

L'entitat espera que la presència de la versió catalana de La Vanguardia persisteixi en el temps als diversos campus de la universitat.

Parteja