Nòvas ← d’Autras notícias

Caixa Penedès incompleix el seu compromís de normalitzar les oficines del País Valencià

Caixa Penedès ha incomplert els acords als quals va arribar amb la Plataforma per la Llengua per normalitzar les seves oficines del País Valencià. Representants de l'entitat bancària es van comprometre fa mesos en una reunió amb membres de la Plataforma per la Llengua a que la publicitat exterior i imatge de les seves delegacions al País Valencià es canviaria majoritàriament al català, però a hores d'ara, la cartelleria i publicitat de les oficines continua sent de manera gairebé exclusiva en castellà. Des de la Plataforma per la Llengua, exigim a l'entitat que rectifiqui la seva política lingüística i demanem als seus usuaris que pressionin per aconseguir que es corregeixi aquesta situació.

Quan l'entitat Caixa Penedès va començar un procés d'expansió de les seves oficines pel País Valencià, concretament per les comarques de Castelló, des de la Plataforma per la Llengua els vam fer arribar la nostra preocupació pel que feia referència a la normalització lingüística d'aquestes oficines, i més encara quan el País Valencià travessa uns moments complicats però esperançadors pel que fa a l'ús social i públic de la llengua catalana.

A petició nostra, va tenir lloc una reunió a la seu de Barcelona d'aquesta caixa, on van assistir dos dirigents designats per l'entitat per tractar aquest tema, i als quals se'ls va dir que "pel que fa a la publicitat exterior i imatge a les seues delegacions, tenen previst que serà majoritàriament en català, tot i que hi haurà també alguns cartells en castellà".

Les promeses han quedat en no-res. En la imatge exterior de l'entitat a les delegacions que ha obert Caixa Penedès tant a la ciutat de Castelló com a les altres poblacions de la comarca, la publicitat i cartelleria en castellà és totalment majoritària, quan no exclusiva. Davant d'aquest fet, la Plataforma per la Llengua va fer arribar una queixa a l'entitat, i aquesta va prometre canvis ràpids, però la situació continua igual o pitjor.

Des de la Plataforma per la Llengua entenem que aquest fet és greu, ja que projecta una imatge lamentable d'una empresa que al Principat ha dut a terme una plena normalització lingüística, però que, en canvi, es nega a aplicar al País Valencià aquests mateixos criteris, ajudant així indirectament els enemics del català i perjudicant greument les persones i entitats que hi treballen per la normalització.

La PLataforma per la Llengua vol assenyalar, a més, l'absurd d'aquesta política, perquè la zona de Castelló registra uns interessants nivells de normalització, tant des del punt de vista de les administracions municipals com del comerç privat, amb la qual cosa la imatge que hi projecta Caixa Penedès és encara més negativa.

Davant d'aquest fet, la Plataforma per la Llengua no pot sinó exigir públicament a Caixa Penedès que rectifiqui la seva política lingüística al País Valencià, i que doni el mateix tractament a les delegacions de la zona de Castelló que el que dóna a les de qualsevol altra ciutat catalanoparlant. I demanem també als usuaris d'aquesta entitat que la pressionin per tal que corregeixi el que només podem considerar un error desafortunat, que contradiu el que fins ara havia estat una política lingüística modèlica.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin