Aquest any, el dia de Sant Jordi ha estat un dia festiu per a les escoles. Conseqüentment, les activitats que la Plataforma per la Llengua realitzava cada any el matí del dia 23 d'abril en alguna escola amb forta presència d'infants nouvinguts, s'han hagut de traslladar al dia d'avui, divendres 29 d'abril.
Les activitats han començat al CEIP Joan Miró a les nou del matí, i s'hi han realitzat diversos tallers al voltant de les llengües i del concepte del multilingüisme. El nexe comú de tots els tallers és el català com a llengua comuna, i enguany s'hi han ofert quatre tallers oferts per diverses associacions que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua
Els més petitons de l'escola, els alumnes del cicle inicial, han participat a l'espai de contacontes organitzat per l'entitat FEDELATINA, i han pogut participar activament i bocabadats de les històries del Pirata Montserrat.
Els grups de 1r i 2n de primària han elaborat les polseres de la diversitat, un taller organitzat pel Centre Català Bolivià.
3r i 4t de primària han elaborat el Passaport de les llengües, una activitat organitzada per les entitats ATIMCA, ACESOP, Casa Eslava i l'Associació d'Estudiants Xinesos. Els alumnes han après, així, a escriure el seu propi nom en àrab, urdú, armeni i xinès.
Finalment, els alumnes de 4t i 5è han fet d'artistes i han realitzat un gran trencaclosques amb la imatge de la diada, taller promogut per FASAMCAT.
Durant l'acte de cloenda s'ha fet el muntatge d'aquest trencaclosques entre tots els alumnes i s'han llegit en diferents llengües les frases més significatives del manifest "El català, llengua comuna", elaborat el 2008 per les mateixes entitats i que dóna cos teòric a l'acte.