L'exposició, que ja ha passat per nombroses localitats dels Països Catalans, mostra un recull d'etiquetes de productes de gran consum editades en diferents llengües d'estats plurilingües o bé amb un nombre de parlants igual o inferior al català. L'objectiu és mostrar quin ús fan d'aquestes llengües algunes multinacionals en l'etiquetatge dels seus productes comercials, i quina és la situació comparativa del català respecte aquests mateixos productes en el territori de parla catalana.
"La Llengua en l'etiquetatge de les grans marques" es va inaugurar el 19 de maig de l'any passat al Centre Comercial El Triangle (Plaça Catalunya) de Barcelona i està fent un recorregut per tot el territori dels Països Catalans. Ja ha passat per indrets com els Lluïsos de Gràcia (Barcelonès), la Universitat Catalana d'Estiu a Prada (Conflent), Vilanova i la Geltrú (Garraf), Lleida (Segrià), Bunyola (Mallorca), Banyoles (Pla de l'Estany), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Matadepera (Vallès Occidental), Canet de Mar (Maresme), Gandia (Safor) o Berga (Berguedà).
La mostra ha estat organitzada per la Plataforma per la Llengua, l'Associació en Defensa de l'Etiquetatge en Català (ADEC), la demarcació de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Òmnium Cultural del Bages i el Consorci per a la Normalització Lingüística.
Si voleu tenir més informació sobre l'exposició o saber què heu de fer per portar-la al vostre municipi, podeu consultar el nostre lloc web o escriure'ns a empreses@plataforma-llengua.org.