Nòvas ← d’Autras notícias

Manifest per la TV3 al País Valencià

La Plataforma per la Llengua Vallès Occidental, la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana i Òmnium Cultural Sabadell han signat un manifest en què reclamen que es pugui veure TV3 al País Valencià:

La Coordinadora d'Associacions per la Llengua catalana, Òmnium Cultural Sabadell i la Plataforma per la Llengua Vallès Occidental denunciem:

Primer. La campanya de persecució contra TV3 i Acció Cultural del País Valencià, obra del senyor Francisco Camps, president de la Generalitat Valenciana.

Un dels motius fonamentals és utilitzar el tancament de TV3 com a pantalla de les greus acusacions que pesen sobre la seva persona com a encausat en el cas Gurtel, així com de totes les acusacions de corrupció que pesen sobre el PP valencià.

Segon. Aquesta persecució contra TV3 al País Valencià per part del Sr. Francisco Camps va contra l'esperit de tota la normativa europea.

Tots els tractats internacionals garanteixen la llibertat de circulació dels productes àudio-visuals. Així s'evita que les fronteres polítiques i administratives siguin un obstacle per a la promoció de la diversitat lingüística i cultural europea.

Tercer. El Sr. Francisco Camps ha arribat a l'extrem d'impulsar una modificació de llei amb l'objectiu de fer desaparèixer ACPV.

Cinquè. El Sr. Francisco Camps nega als valencians una televisió en la seva pròpia llengua.

Considerem que aquesta discriminació és un atac gravíssim a la llengua i la cultura del País Valencià.

Finalment denunciem que aquest brutal atemptat a la democràcia, a la llibertat d'expressió, al marc comunicatiu català i a la llengua catalana és un atemptat al conjunt dels catalanoparlans i de tota la Nació Catalana.

És una ofensiva espanyola que respon al secular objectiu de fragmentar -i eliminar- la llengua, la cultura i la nació catalana; ofensiva dirigida pels dos grans partits espanyols, ja que el primer intent de tancament de TV3 al País Valencià va ser obra del PSOE i el ministre Barrionuevo. Com exposa Joan F. Mira, és  "La aplicació continuada d'una antiga obsessió, d'una hostilitat irracional. O perfectament racional i comprensible: el vell anticatalanisme espanyol, en la seua miserable i virulenta versió valenciana."

Per tot això, demanem:

Que el govern de la Generalitat de Catalunya prengui una actitud clara i valenta en la defensa del marc comunicatiu català.

Unint-nos a la petició d'ACPV, demanem que el Partit Popular substitueixi el Sr. Francisco Camps com a candidat a les properes eleccions autonòmiques, perquè entenem que és una persona que no respon als interessos valencians. Només així es podran resoldre els preocupants nivells de degradació de la democràcia que actualment pateix el País Valencià i aconseguirem que les institucions valencianes recuperin la seva dignitat.

No considerem tancada la història de TV3 al País Valencià. Primer, perquè el fons del conflicte jurídic resta pendent de resolució al Tribunal Suprem i, posteriorment, si cal a unes altres instàncies europees. Perquè tenim la raó.

Per la continuïtat de TV3 al País Valencià! Visca el País Valencià i visca els Països Catalans!

Sabadell, Països Catalans, 15 d'abril de 2011

Parteja