Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua presenta un document de propostes lingüístiques als partits polítics que concorren a les eleccions al País Valencià

La Plataforma per la Llengua País Valencià ha presentat un document amb tot un seguit de propostes de compromís sobre temes lingüístics als diferents partits polítics que concorren a les eleccions del pròxim 22 de maig del 2011 al Govern de la Generalitat valenciana. L'organització pretén que els diferents partits es comprometen públicament a treballar per normalitzar l'ús de la llengua al País Valencià a partir del 22 de maig, tant si després dels comicis tenen responsabilitats de govern com si estan a l'oposició. Les 32 propostes inclouen tot un seguit d'iniciatives per potenciar la llengua en àmbits com el socioeconòmic, l'acollida lingüística, el cinema, els mitjans de comunicació o la toponímia.

Les eleccions a les Corts Valencianes de maig del 2011 obren la possibilitat d'un canvi de majories en les Corts i el Govern Valencià. Des de la Plataforma per la Llengua, com a organització ocupada i preocupada per un constant abandonament i descrèdit de la llengua, hem vist necessari, amb unes línies clares, detallades i ambicioses dins la situació en què ens trobem, plantejar unes propostes, que tampoc pretenen ser un programa absolutament tancat i definitiu, de política lingüística per la societat valenciana cap al ple ús del valencià com a llengua pròpia.

Així, hem fet arribar als partits que concorren a les eleccions 32 propostes de compromís en tema lingüístic.

Entre les propostes es demanen, per exemple, mesures legislatives per reforçar la unitat lingüística; per desenvolupar l'Estatut al màxim pel que fa al reconeixement i extensió de la llengua; per crear les oficines de garanties lingüístiques públiques; per aconseguir que l'etiquetatge en valencià estiga present en tots els productes distribuïts en l'àmbit territorial valencià; per garantir que el valencià siga la llengua vehicular de les emissores públiques de ràdio i televisió; per treballar per l'extensió de l'ús social de la llengua entre la nova immigració; per vigilar que la toponímia a la xarxa de carreteres figure en valencià; o per establir polítiques lingüístiques comunes amb els altres territoris de parla catalana, entre d'altres.

Podeu descarregar-vos el document sencer amb les 32 propostes en aquest enllaç.

Parteja