Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua reivindica les joguines en català a Reus, Valls i Montblanc

La Plataforma per la Llengua de les Comarques tarragonines ha distribuït al Parc Infantil de Nadal de Reus centenars de catàlegs de jocs i joguines en català editats per la pròpia entitat juntament amb el Consorci per a la Normalització Lingüística.

Així, els pares i les mares que acompanyaven els més petits al Parc Infantil de Nadal de la capital del Baix Camp, tenen a la seva disposició -a més de nombrosos adhesius reivindicant les joguines en català- tot un llistat de jocs i joguines per edats i temàtiques. Al llarg del matí, els activistes de l'entitat han dut a terme la mateixa acció als Parcs de Nadal de Valls i Montblanc. La Plataforma per la Llengua de les Comarques tarragonines també portarà aquesta campanya, el dia 29 de desembre a la tarda, als seus homònims de Tarragona, Cambrils, Vila-seca i Salou. Segons les dades de l'entitat, només 670 jocs i joguines inclouen el català. Això suposa un 6% del total, xifra que no representa el pes del consumidor catalanoparlant. No obstant, cal remarcar que ens els últims anys la presència de joguines en català ha augmentat tant en percentatge (4,8 % el 2007; 5,4% el 2008 i 6% el 2009 i enguany) com en nombre absolut (de 560 l'any passat a 670 enguany). Podeu consultar-ne més detalls a: http://www.plataforma-llengua.cat/joguines

Parteja