Nòvas ← d’Autras notícias

Òmnium Cultural i Plataforma per la llengua posen en qüestió el Cicle de cinema en català de Sabadell

Les dues entitats declaren que des que el Cicle de cinema en català va passar en mans de l'Ajuntament de Sabadell i el Cineclub Sabadell s'ha perdut l'esperit fundacional.

El canvi de nom a Mostra de Cinema Català, el pas de la voluntat de mostrar cinema en català a mostrar cinema fet a Catalunya, amb les conseqüències lingüístiques que se'n deriven i la reducció de l'àmbit lingüístic només al Principat, són els tres punts contra els quals s'han manifestat Òmnium Cultural i Plataforma per la llengua.

El passat 30 de novembre Òmnium Cultural de Sabadell i Plataforma per la llengua Vallès Occidental van emetre un comunicat on feien una valoració negativa de la Mostra de cinema català de Sabadell després de la seva cloenda d'enguany. Segons Òmnium Cultural i Plataforma per la llengua, des de fa dos anys, quan la organització del cicle va passar del Consorci per la Normalització lingüística a mans de l'Ajuntament de Sabadell i el Cineclub Sabadell, el rumb del cicle ha canviat negativament.

L'any passat va ser el primer any del nou cicle i ja va haver-hi un canvi important: les sessions dedicades al cinema fet al País Valencià i a les Illes Balears van ser suprimides, i es van limitar al cinema del Principat.

Enguany, però, segons declaren Òmnium i Plataforma per la Llengua, hi ha hagut un canvi estructural definitiu que vulnera greument l'esperit de fundació d'aquest cicle: 3 de les 5 pel·lícules que s'han projectat han estat en castellà. Així, el cicle s'ha convertit en cinema fet a Catalunya no necessàriament en català, quan l'objectiu del cicle en la seva fundació va ser el de promoure i donar a conèixer el cinema en català. Òmnium i Plataforma també han denunciat que enguany s'hagi prescindit d'ells per a organitzar el cicle quan hi havien estat implicats des de la primera edició.

Finalment, les dues entitats demanen a l'Ajuntament de Sabadell i al Cineclub Sabadell que reflexionin aquesta desvirtuació del cicle d'enguany i que hi posin esment per la propera edició, tot recordant que cal potenciar el cinema en català.

Parteja