Nòvas ← d’Autras notícias

"Obre't en català!", a Reus

El passat dimarts dia 9 de novembre a les 19h es va inaugurar a Reus l'exposició de la Plataforma per la Llengua "Obre't en català!", gràcies a la Regidoria de Política Lingüística i el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura.

"Obre't en català!"  -que es podrà visitar a la nova seu del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura (c. de l'Àliga de Reus, 1) fins al 30 de novembre- és una exposició itinerant de la Plataforma per la Llengua que està adreçada especialment al públic catalanoparlant per sensibilitzar-lo de la necessitat de parlar en català amb les persones nouvingudes que no coneixen aquesta llengua. L'objectiu final és mostrar com l'hàbit de canviar de llengua amb una persona immigrada equival a una nova forma d'exclusió social.

Tres alumnes del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura (la Chrystel, de França; la Tania, de Rússia, i l'Elisabeth, de Colòmbia) van participar a la inauguració de l'exposició, demanant a la societat catalana, la societat d'acollida, que s'obri en català per permetre la seva integració social i lingüística. A la presentació també van intervenir Anna Saperas, directora del CNL, i Raquel Prius, responsable tècnica de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus.

Parteja