Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua inicia una enquesta per conèixer l’ús del valencià als ajuntaments del País Valencià

La Plataforma per la Llengua País Valencià ha iniciat una enquesta amb l'objectiu de conèixer l'ús del valencià als ajuntaments de la zona. L'enquesta s'adreçarà a ciutadans i ciutadanes de diferents poblacions del País Valencià per conèixer la seua opinió. Vegeu-la a: www.plataforma-llengua.cat/enquestavalencia.

Als darrers mesos el valencià i l'administració han estat un tema amb contínues mostres de posicionaments d'uns i d'altres. L'administració valenciana, amb l'aprovament del decret pel qual regula l'admissió al treball públic valencià, sense comptar el requisit lingüístic; les entitats, com la Plataforma per la Llengua País Valencià, mostrant públicament el rebuig a aquesta situació i l'exigència que tot treballador i tota treballadora del sistema públic valencià tingui uns coneixements de la llengua co-oficial al País Valencià. A això cal afegir l'existència a 70 ajuntaments d'Oficines de promoció del valencià.

Quina és l'opinió dels ciutadans i ciutadanes del País Valencià? Què en pensen de l'ús del català que es fa des dels ajuntaments, des dels funcionaris i funcionàries que treballen en aquests? Quina és la promoció que es fa des dels ajuntaments? Poden adreçar-se a aquests en cas de conflicte per raó d'ús del valencià? Com és l'atenció als nouvinguts? Hi ha classes públiques de valencià? Tot això i molt més són qüestions que es plantegen al qüestionari.

Els objectius són, d'una banda, conèixer de primera mà quina és l'opinió dels ciutadans i ciutadanes del País Valencià al respecte; i de l'altra, amb els resultats a la mà, poder seguir fent propostes des de la Plataforma per la Llengua País Valencià a tots els ajuntaments del País Valencià. Perquè el valencià és cosa de tots i totes.

Podeu trobar l''enquesta a: www.plataforma-llengua.cat/enquestavalencia.

Parteja