Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua País Valencià cel·lebra el 9 d’octubre a Bellreguard, Benimaclet i València

Amb motiu del 9 d'octubre, la Plataforma per la Llengua País Valencià organitzà parades informatives i tallers i va estar present als principals actes a la ciutat de València.

Bellreguard i Benimaclet foren les poblacions on la Plataforma per la Llengua País Valencià desenvolupà la seua activitat principal el passat 9 d'octubre. Així, l'entitat organitzà al llarg del matí de divendres 8 d'octubre diverses activitats al Col·legi públic Gregori Maians de Bellreguard i a l'IES Bressol de Benimaclet: parades informatives dirigides al professorat i a pares i mares i tallers de conta-contes per als més menuts, així com l'actuació musical de la batucada Bun-pa-da a Bellreguard i la participació especial de La Colla de Dimonis de Benimaclet com a fi de festa.

L'excel·lent acollida i la col·laboració de les direccions i del professorat de tots dos centres ens ha portat a emplaçar-nos a repetir-ho el curs que ve. Cal destacar la participació de pares, mares i dels més menuts, amb una mitjana de pas per les paradetes d'unes 60 persones; una xifra que es multiplicava per cinc a l'hora de la finalització de les classes. La participació també va ser molt alta als tallers, i va arribar, en conjunt, i entre tots dos centres, a prop de 300 estudiants.

El matí de dissabte, 9 d'octubre, la Plataforma per la Llengua País Valencià va muntar paradeta a la Festa per la Llengua, organitzada per l'Escola Valenciana a València. Prop de 20.000 persones s'acostaren a una de les convocatòries més multitudinàries pel català al País Valencià en molts anys. Al vespre, acompanyàrem el recorregut de la manifestació convocada per la Comissió 9 d'octubre, formada per entitats com Acció Cultural del País Valencià, Escola Valenciana o Ste-PV.

El resum i balanç de tot plegat ens deixa com a principal idea que l'eix central de les diverses convocatòries, la motivació, preocupació i també, la il·lusió i esperança del present i futur més immediat passa, d'una banda, per la voluntat de recuperació dels drets socials i laborals; i de l'altra, també, per la voluntat de relacionar-se, treballar; viure, en definitiva, en valencià! Com "La clau que obri tots els panys", motiu de la jornada, en paraules d'Estellés.

Parteja