Nòvas ← d’Autras notícias

La llengua, centre de la Diada a Tarragona

La Plataforma per la Llengua va ser present aquest cap de setmana a la fira d'entitats que es celebrava per primer cop a la ciutat de Tarragona amb motiu de la Diada.

Així, més enllà de l'ofrena floral, un ventall molt ampli de col·lectius i associacions de Tarragona es van aplegar per oferir a la ciutadania una celebració popular i participativa de la Diada Nacional. La Coordinadora 11 de setembre -que agrupava prop de 26 entitats de la ciutat- va organitzar una mostra de cultura popular, una cercavila pels carrers de la Part Alta, un dinar popular i un espectacle poètico-musical. La Plataforma per la Llengua Tarragonès va participar a la fira d'entitats amb una parada on, a partir de les 9:30 h, es van recollir postals de la campanya "A la universitat en català!" i es va repartir gran quantitat de material de conscienciació lingüística. A partir de les 13.00 h va ser el torn dels parlaments centrals, un sobre la defensa del territori i el realitzat per la Plataforma per la Llengua, parlant de la importància dels petits gestos per normalitzar la llengua catalana i augmentar-ne el seu ús social.

Parteja