Nòvas ← d’Autras notícias

A Reus, Volem crispetes

La Plataforma per la Llengua celebra l'aprovació de la Llei del Cinema repartint centenars de cartutxos plens de crispetes a la plaça Prim.

Reus, 3 d'agost de 2010.- La Plataforma per la Llengua de les comarques tarragonines -amb el suport d'Òmnium Cultural del Baix Camp- ha volgut celebrar l'aprovació de la Llei del Cinema repartint centenars de cartutxos plens de crispetes a la plaça Prim. Així, aprofitant les hores en què un gran nombre de reusencs i reusenques aprofiten per anar a botigues o prendre quelcom a les terrasses, des de l'entitat s'ha distribuït una quantitat considerable de crispetes, producte associat directament a les sales de cinema. Cal recordar que la Plataforma per la Llengua va presentar un estudi el proppassat 22 de juny on denunciava la ínfima presència del català en el cinema comercial de Reus (Lauren i Palace-ACEC). De la mateixa manera, però, es vol agrair públicament la bona feina que s'està realitzant des de determinades administracions públiques per fomentar cicles de cinema en català, com el Consorci per a la Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus. Així doncs, l'organització fa una crida als empresaris del sector perquè acatin la Llei del Cinema, que ja ha estat aprovada, i augmentin l'oferta de cinema en català, escollint la versió en català sempre que n'hi hagi i oferint-la en igualtat de condicions que la versió en castellà pel que fa a nombre de projeccions i horaris.

Parteja