Nòvas ← d’Autras notícias

A Tarragona, "Volem crispetes"!

La Plataforma per la Llengua Tarragonès ha celebrat l'aprovació de la Llei del Cinema de Catalunya repartint centenars de cartutxos plens de crispetes a la Rambla Nova de Tarragona. Els cartutxos portaven tots el lema de la campanya "Volem crispetes", que l'entitat va posar en marxa fa un mes per reclamar una regulació lingüística en el cinema.

Així, aprofitant les hores prèvies a la celebració d'una nova jornada del concurs de focs artificials de la ciutat, centenars de tarragonins i tarragonines que passejaven per la Rambla Nova van poder gaudir de crispetes, producte associat directament a les sales de cinema. Cal recordar que la Plataforma per la Llengua va presentar un estudi el proppassat 22 de juny on denunciava que només prop del 6% del cinema a Tarragona és en llengua catalana. Així doncs, l'organització fa una crida als empresaris del sector perquè acatin la Llei del Cinema, que ja ha estat aprovada, i augmentin l'oferta de cinema en català, escollint la versió en català sempre que n'hi hagi i oferint-la en igualtat de condicions que la versió en castellà pel que fa a nombre de projeccions i horaris.

Parteja