Nòvas ← d’Autras notícias

Noves postals perquè els turistes coneguin el català

Aquest dilluns, s'ha presentat al barri mariner del Serrallo, en el marc de les festes de Sant Pere, la segona edició de les postals "Fes turisme a Tarragona i coneix el català".

Les postals reflecteixen l'activitat pescadora, turística i comercial del Serrallo; el pont del Diable i el seu entorn natural; i l'Amfiteatre romà. Són petits vocabularis visuals destinats als turistes estrangers que visitin la ciutat, amb dibuixos de diferents indrets emblemàtics de Tarragona i els noms de cada cosa escrits en català. Aquests tres espais se sumen als que reflectien les postals de l'any passat: la plaça de la Font en plena festa major, la plaça del Fòrum un dia de mercat i el carrer Major amb la Catedral de fons. Rosa Rossell, regidora de Política Lingüística, ha destacat que un dels problemes que tenen les llengües sense estat és la dificultat per fer-se visibles internacionalment, i ha afirmat que iniciatives com aquesta representen un gra d'arena perquè els mateixos turistes donin a conèixer l'existència i la vitalitat de la llengua catalana als seus països. Segons el regidor de Promoció Econòmica i president del Patronat de Turisme, Sergi de los Rios: "Cada vegada que un turista marxa de Tarragona sense saber que la llengua pròpia de la ciutat és el català es perd una oportunitat de donar a conèixer al món la vitalitat de la llengua catalana". Francesc Marco, representant de la Plataforma per la Llengua, ha explicat que repartiran postals per llocs concorreguts per turistes com ara platges o terrasses, s'arribarà a persones que potser d'una altra manera no haurien tingut accés a les postals. També ha subratllat la bona entesa entre l'entitat i l'Ajuntament per col·laborar en la promoció de la llengua catalana.

Parteja