Alumnes de Ciutat Meridiana retransmeten en català les jornades esportives escolars

Des del novembre, Plataforma per la Llengua imparteix tallers de ràdio esportiva als alumnes de les escoles de Ciutat Meridiana gràcies a les donacions fetes en el marc de la campanya del Giving Tuesday

El passat dijous 28 d'abril més de 200 alumnes de tercer i quart de primària van participar a les jornades esportives escolars de Ciutat Meridiana. Aquestes jornades van ser organitzades per la comissió d'esports del barri, formada per escoles i entitats, i van ser retransmeses en directe i en català pels mateixos alumnes, gràcies a Plataforma per la Llengua. Aquesta retransmissió s'emmarca en el projecte de l'entitat per impulsar la llengua entre el jovent del barri, un projecte finançat amb les donacions aconseguides pel Giving Tuesday.

Des del novembre passat, l'ONG del català ha format els alumnes en ràdio esportiva per cobrir l'esdeveniment i promoure el català en l'àmbit del lleure. Al llarg del segon trimestre, l'influenciador Sir Joan, nom a internet de Joan Grivé, ha impartit tallers de ràdio esportiva als alumnes de cicle mitjà de les escoles Alfonsa Cavin, Mestre Morera, Elisenda de Montcada i Ciutat Comtal. En el cas de l'escola Ferrer i Guàrdia, els tallers han anat a càrrec de la cooperativa Gedi.

La retransmissió d'aquestes jornades ha servit per culminar els tallers i ha permès als alumnes convertir-se en comentaristes de petanca amb material radiofònic real. Durant el tercer trimestre els tallers es repetiran per als alumnes de cinquè i sisè de primària per tal de preparar-los per retransmetre les pròximes jornades esportives, que se celebraran a final de curs.

Aquest projecte és possible gràcies als més de 330 mecenes que el 30 de novembre passat van participar en la campanya del Giving Tuesday de Plataforma per la Llengua per impulsar el català entre els joves de Ciutat Meridiana, un barri en què només el 42% dels veïns sap parlar català i tan sols el 28% el sap escriure. L'entitat treballa des de fa anys per revertir la situació de la llengua a Ciutat Meridiana a través del Pla d'Actuació Lingüística Integral, que compta amb el suport dels diferents agents socials del barri, però amb les donacions aconseguides ara també pot oferir aquest projecte que inclou tallers de ràdio esportiva, xerrades de sensibilització lingüística per als monitors, una jornada esportiva per a tota la comunitat i la publicació d'un manual de vocabulari esportiu en català.