Pel Giving Tuesday, aconseguim 24.000 euros per impulsar el català entre els joves de Ciutat Meridiana

Més de 330 persones contribueixen a finançar un projecte de Plataforma per la Llengua que oferirà tallers de ràdio esportiva als joves, xerrades de sensibilització lingüística als monitors, un manual de vocabulari esportiu i una jornada esportiva

El finançament aconseguit, que representa una xifra rècord per a l'entitat, és un 60% superior al de l'any anterior

23.955 euros. Aquesta és la xifra rècord de diners que ha recaptat Plataforma per la Llengua en el marc del Giving Tuesday per impulsar el català entre el jovent del barri barceloní de Ciutat Meridiana. Amb el suport de 331 mecenes, l'entitat podrà tirar endavant el projecte que permetrà oferir tallers de ràdio esportiva als joves del barri, xerrades de sensibilització lingüística per als monitors, una jornada esportiva per a tota la comunitat i un manual de vocabulari esportiu en català.

El finançament aconseguit supera un any més l'objectiu proposat, que era de 10.000 euros, i creix un 58,3% respecte de la recaptació que Plataforma per la Llengua va aconseguir en l'edició anterior del Giving Tuesday per fomentar el català entre el jovent d'Eivissa. És el quart any que l'ONG del català participa en aquesta iniciativa, que pretén multiplicar les accions altruistes després del Black Friday i que enguany s'ha celebrat el 30 de novembre. En aquesta ocasió, a més de rebre donacions de Catalunya, les Illes Balears, el País Valencià i Andorra, també n'hem rebut del Regne Unit, Bèlgica, Suïssa i els Estats Units.

L'entitat ja treballa des de fa anys per revertir la situació del català a Ciutat Meridiana a través del Pla d'Actuació Lingüística Integral, que compta amb el suport dels diferents agents socials del barri. Les dades constaten, però, que amb les activitats habituals encara no n'hi ha prou: només el 42% dels veïns sap parlar català i tan sols el 28% el sap escriure.

Per això és cabdal treballar específicament per transformar els hàbits lingüístics dels joves del barri, que són el futur de la llengua, amb activitats que els puguin engrescar. Ara, gràcies als diners aconseguits amb motiu del Giving Tuesday, finalment es podran tirar endavant aquestes activitats. A mesura que el projecte avanci en compartirem els resultats.