La Plataforma per la Llengua participa a la IX Jornada algueresa a la Universitat Catalana d’Estiu

Dissabte 21 d'agost a la IX Jornada algueresa a la UCE, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, serà l'ocasió per parlar del Projecte El Segell

Plataforma per la Llengua participarà a la IX Jornada algueresa a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent (Catalunya del Nord - estat francés), dissabte 21 d'agost a les 9.00 del maití. L'activitat, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, una de les entitats que han donat vida a la Fundació UCE, té en programa 3 intervents, amb l'objectiu de fer conèixer la realtat local al públic del domini lingüístic català.

La UCE a Prada de Conflent arriba a la 53a edició i és un fondamental punt de trobada d'estudents, professors, professionals, polítics i artistes, que venen dels diversos territoris dels països de llengua catalana.

Obrirà la Jornada Antoni Torre, delegat a l'Alguer del president de l'Institut d'Estudis Catalans, amb la relació intitulada Punta del Lliri (l'Alguer), acció per la defensa de un dels més importants oasis naturalístics del Mediterrani. Continuarà Irene Coghene, representant de Plataforma per la Llengua amb "El Segell" campanya algueresa per l'etiquetatge en català. El Segell de producte lingüísticament responsable i la marca Amics del Segell són dues iniciatives de Plataforma per la Llengua que tenen l'objectiu de promoure l'etiquetatge i l'ús del català en les empreses del domini lingüístic.

Quinto Tiberio Angelerio, La peste del 1582 a l'Alguer, comparació i analogies amb l'actual pandèmia, és lo títol de l'intervent de Mauro Mulas (Obra Cultural de l'Alguer). A causa del Covid la jornada serà en-línea, com la llició de Carlo Sechi en programa a les 3.00 de la tarda de dissabte.

Sechi, director de l'Obra Cultural i protagonista de l'entrevista del n. 37 de la Corbella (lligi-la aquí), parlarà de la situació algueresa a dins de la programació del curs de formació cultural Introducció als Països Catalans, «Els atacs contra la unitat de la llengua».

Una nova col·laboració, per poder garantir una atenció constant per la llengua, entre Plataforma per la Llengua i la històrica associació Obra Cultural de l'Alguer, fundada lo 1985.

Per més informacions, visitau la pàgina www.uce.cat.