Tornen les sessions de cinema en català a Mataró aquest setembre

Dissabte 3 de setembre va tenir lloc la primera d'un total de tres projeccions de cinema a la fresca que es faran a Mataró aquest mes de setembre.

Les sessions de cinema a la fresca han tornat a Mataró de la mà del grup local de Plataforma per la Llengua. Dissabte 3 de setembre va tenir lloc la projecció de la pel·lícula Detectiu Conan: La Bala Escarlata, al Pati del Cafè Nou. Es tracta de la primera sessió de les 3 que hi ha previstes per aquest setembre. Les altres dues seran les següents:

• 17 de setembre a les 20.30 h: projecció de la pel·lícula Alcarràs, al Pati del Cafè Nou.
  • 24 de setembre a les 20.30 h: projecció de la pel·lícula La Innocència, a la Seu de l'Associació de Veïns del Centre (c/ Gravina, 6).

En la presentació de la sessió de dissabte passat es va aprofitar per recordar que han estat diverses les accions que ha dut a terme el grup local de l'entitat en el darrer any a Mataró. Aquest mes de juliol, per exemple, s'han realitzat 4 projeccions en diferents espais de la ciutat i que han comptat amb una assistència total de més de 400 persones. Així mateix, aquest és el segon any consecutiu que Plataforma per la Llengua Mataró organitza projeccions al Pati del Cafè Nou, espai que fa anys ja feien servir els veïns per veure pel·lícules a l'aire lliure i que va ser recuperat per l'entitat amb aquesta finalitat l'agost de 2021.

Algunes d'aquestes activitats s'han organitzat conjuntament amb diferents associacions de veïns de la ciutat i formen part del conjunt d'accions que l'entitat du a terme per apropar-se als diferents barris. Enguany el grup local col·labora amb l'Associació de Veïns del Centre en la projecció del dia 17, però durant l'any ha col·laborat també amb les associacions de veïns dels barris de Rocafonda, Peramàs-Esmandies, l'Havana i Cerdanyola. A més, Plataforma per la Llengua Mataró iniciarà un seguit de projeccions i activitats en favor de la llengua que tindran lloc cada darrer dijous de mes, d'octubre a juny, a l'auditori de l'Espai Gatassa, i que pretenen reforçar el vincle de l'entitat amb el barri de Cerdanyola i amb la ciutat en general.