Les classes 1A i 1B de l’Institut Comprensiu n.3 de l’Alguer premiades al Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català

Los projectes de la Prof.ssa Maria Carboni han obtengut lo quart lloc de la 7a edició del premi dedicat als jocs en català, organitzat de Plataforma per la Llengua

Les classes 1A i 1B de l'Institut Comprensiu n.3 de l'Alguer han obtengut lo quart lloc, anunciat durant la cerimònia final del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català, manifestació organitzada de Plataforma per la Llengua arribada a la 7° edició. La cerimònia ha tengut lloc a Tarragona dissabte 28 de maig.

Les propostes premiades s'intitulen "Aqueixa és l'Alguer" i "Lo sidadu de l'Alguer" i són estades coordinades de la prof. Maria Carboni, respec vament per la classe 1A i la classe 1B de l'escola secundària de primer grau del carrer Giuseppe Biasi, que fa part de l'Institut Comprensiu n.3 dirigit de la D.ra Paola Masala. És la primera volta que se presenten escoles alguereses al premi Tísner.

Lo Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català té l'objectiu que alumnes, mestres i escoles descobreixin lo costat lúdic i creatiu de la llengua catalana a partir de la creació d'un joc. Al concurs de jocs han participat més de 3.800 alumnes amb 120 candidatures de 96 escoles diferents de Catalunya, Catalunya del Nord, País Valencià, l'Alguer i Illes Balears. Lo joc que ha guanyat lo primer premi és "ApoCATlipsis", presentat de l'escola primària Jesuïtes Poble Sec - Sant Pere Claver de Barcelona.

L'organització del concurs ha volgut refletir la diversitat dels territoris de llengua catalana també en la composició de la juria, que enguany és estada formada del catalans Màrius Serra, Roger Baldomà i Jaume Cela, de la valenciana Laia Maurí, de la menorquina Antònia Gomis i de la professoressa algueresa Maria Antonietta Salaris.

La territorial algueresa de Plataforma per la Llengua exprimi la satisfacció per aqueixa primera participació i per l'èxit dels alumnes algueresos i recorda que la 8a edició del concurs obrirà los terminis per les inscripcions amb l'inici de l'any escolàstic, entre la fi del mes d'octubre. Plataforma per la Llengua convida totes les escoles de la ciutat a presentar-se amb noves propostes de joc. Lo concurs és obert a les classes 5° de l'escola primària i 1era de l'escola secundària de primer grau. Per informacions i veure los jocs premiats enguany, és possible visitar la pàgina www.jocsijoguines.cat