El Parlament de les Illes Balears votarà instar el govern espanyol a fer oficial el català a la Unió Europea

El text presentat per Més per Mallorca i Més per Menorca és una proposta de la Plataforma per la Llengua arran dels compromisos electorals del 2019

La proposició demana fer efectiu el compromís per la llengua que va adquirir Francina Armengol amb l'ONG del català el passat octubre

Els grups parlamentaris balears Més per Mallorca i Més per Menorca han registrat una proposició no de llei amb l'objectiu que el Parlament de les Illes Balears insti el govern espanyol a sol·licitar l'oficialitat del català a la Unió Europea. El redactat presentat conjuntament pels dos grups és el resultat d'una proposta feta per la Plataforma per la Llengua als grups parlamentaris de les Illes Balears el passat 2019, quan des de l'entitat es va posar en marxa una campanya de compromisos electorals arreu del domini lingüístic a favor de la llengua.

El redactat presentat per Més per Mallorca i Més per Menorca afegeix al text inicial de la Plataforma per la Llengua dos afegitons que valorem de manera positiva. S'inclouen els precedents per demanar l'oficialitat del català els anys 1987 i 2002 i també s'inclou la voluntat perquè el Parlament Balear de les Illes Balears, el Parlament de Catalunya i les Corts Valencianes coordinin les seves accions i uneixin esforços perquè el reclam sigui possible.

Amb motiu de les eleccions autonòmiques del 2019 la Plataforma per la Llengua va presentar la campanya "La llengua no es toca" que incloïa, entre d'altres, un paquet d'instàncies concretes enfocades a demanar al govern espanyol l'oficialitat del català a la Unió Europea.

Arran d'aquesta campanya la Plataforma per la Llengua Illes Balears va encetar un seguit de reunions amb diferents representants polítics i grups parlamentaris illencs, i va aconseguir el compromís de la Presidenta de les Illes Balears, Francina Armengol, per instar el govern espanyol a sol·licitar l'oficialitat del català a la Unió Europea. L'ONG del català confia que ara s'assoleixi aquest compromís de les institucions públiques balears.

Cal recordar que el català continua sense ser oficial a la Unió Europea i això implica una desprotecció dels drets dels catalanoparlants i l'exclusió del català en diversos àmbits de la nostra quotidianitat.